[ANN] QS_Toobox v2.10a

We’ve just released the latest version of our tool QS_Toolbox (QST) on our website (www.association-qualisoft.eu) before the 4D Summit where we will be present in the Paris sessions.

So, what it is new in this release?

• GENERAL

• UPDATE(v2.05): Review some part of code for windows users and Graphviz file generation
    • UPDATE(v2.05): Add a slowup function due to some optimization done and were files are used
    • UPDATE(v2.10): Tested in Client / Server mode. Improve Windows working and corrections of some bugs specific to this environment
  • MAIN SCREEN

• UPDATE(v2.05): review interface for windows users
  • DATA EXPLORER:

• NEW (v2.03): Table with no data are listed in the dropbox between parenthesis like this (-table name-)
    • NEW (v2.03): Import/Export as 4D dump
    • NEW (v2.03): Export listbox result in HTML or TXT file
  • FORM EXPLORER:

• NEW (v2.10a): correct a bug on Validation Package and add the picture with links between objects in the exported document
  • CODE EXPLORER:

• NEW (v2.10): Optimization of all processes for methods analysis (factor > x12)
    • NEW (v2.10): Can export methods links (2 levels) from a specific Project Methods with DOT language
  • STRUCTURE ANALYSIS & UPDATE TOOLBOX (previously OTHERS TOOLS):

• UPDATE (v2.03): Add a specific icon for UUID fields
    • NEW (v2.03): Import/Export of indexes from/to a JSON format file
    • UPDATE (v2.05): Update the interface for windows users

Feel free to report any issue.

Patrick.

: Patrick EMANUEL

Feel free to report any issue.

Ah oui et comment on télécharge ?

Tu vas sur le site, page download de QS_Toolbox. Le lien du site est dans la première phrase et dans ma signature

4D 16.3 Client/Serveur
Win 10 1709

Au lancement, j’ai cette erreur :

Erreur lors de l’exécution de la méthode “QS_DB_SetUp (QS_ToolBox)” à
la ligne 35

Le chemin d’accès spécifié est introuvable.

Error code: 1403

component: ‘SQLS’
task -10, name: ‘P_5’

Error code: 1024

component: ‘dbmg’
task -10, name: ‘P_5’

Error code: 1844
component: ‘SQLS’
task 2372, name: ‘Handler de connexion SQL’

Error code: 1024
Impossible d’ouvrir la structure de la base QST_External_DB
component: ‘dbmg’

Error code: 5
Accès au répertoire {path} interdit
xtoolbox

Error code: 600
Fichier “QST_External_DB.4DB” non trouvé
(C:\Users\l.lugans\Documents\QS_Toolbox\QST_External_DB.4DB)
xtoolbox

Error code: 3

component: ‘WI32’

Et il a bien dans ce dossier 4 fichiers : QS_TOOLBOX_VCS.ini, QST_External_DB.4DB, QST_External_DB.4DD et QST_External_DB.Match

Bonjour,

Pas cool :wink:

plus sérieusement, envoyer moi votre email / tel à ‘info (at) association-qualisoft.eu’ que je puisse voir avec vous directement

Patrick

Rebonjour,

je viens de vérifier le code et il semble que le" problème" soit lié à la vitesse d’exécution. En effet, lors de la première ouverture, il y a le choix d’un chemin pour la base de données externes pour sa création ou son ouverture.
Si elle n’existe pas, elle est créée et une recherche de présence de tables est réalisée. Il ne se passe rien d’autre entre les 2. Je viens d’ajouter dans le code un ralentisseur de manière à ne plus rencontrer ce problème.
Mais en l’absence de plus d’informations sur le contexte exact, je me base uniquement sur ce que je peux détecter à la lecture des messages d’erreur (qui font tous partis de la même séquence SQL par ailleurs).
Je referai des tests ce soir en C/S de manière à vérifier bien que je n’ai pas eu ce genre de soucis jusqu’à présent.

Dans tous les cas, merci pour cette remontée. Je reste dispo par mail pour de plus amples informations.

Patrick